20 september 2008

En tripp till IKEA...

Ny spegel. Hela rummet blev ljusare!

Idag drog jag till IKEA. Inhandlade lite nytt och billigt.  Eftersom vi håller på att göra om köket så har vi fått ändra på lite grejer. Det stora köksbordet har fått bli matbord i vardagsrummet. Det är så stort och jag tror att det nya lilla bordet gör sig bättre i köket. Det känns som ett lite mer intimt familjebord. Vi kommer att sitta mycket närmare varann. Mysigt!!! Som ni ser har den vita färgen åkt fram igen, hi, hi. Stolar har jag inte riktigt bestämt ännu. Ska bara ha två. Snälla hjälp mig, kom med tips!

2 kommentarer:

Marie sa...

Hej Maria,
Vilket härligt helgväder vi har haft! Stolen Ingolf på Ikea är
snygg och billig, 4-500 tror jag.
Men det kanske blir för mycket vitt. Annars är flätade stolssitsar skönt och fint. Du hittar nog nåt bra!

Kram Marie S

En inredoholic sa...

Hej!!

Jag förstår om din spegel ger ett lyft. Och den stramar upp och fyller den tomma väggen över sängen.

Det man säger inom Feng Shui är att man inte ska ha tunga föremål som hyllor och speglar som kan "trilla" ner över huvudet och ge en otrygghetskänsla. Tryckande!

Plus att det ökar "chi" där ni sover. Men om ni drar för fönstrena nattetid och har en lampa i mitten av taket som hänger ner i chiflödet (dock ingen tung kristallkrona som hänger över sängen och som kan kännas som den "hänger över en") men utanför sängytan , ok. Men någon lättare exempelvis rund rislampa, snowboll etc, så bromsar den energin mellan spegel och fönster och det kommer bli lugnare. Ska rita upp det på bloggen här någon gång :)

Hoppas jag hjälpte dig. Och kom ihåg, gillar du spegeln, så ska du ha spegeln där.

Kram
Jannice